Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Berit Pettersson - 12 februari 2012 08:49


Tack Britt för att du delade med dig till mig, jag behöver dela tankar och funderingar ibland för att komma på rätt spår igen. Jag krånglar till det emellanåt...

Jag gjorde ett ambivalenskors idag. Spännande, de enda fördelar jag hittade med att "fortsätta var tjock" var att få äta vad jag vill, när jag vill, och att äta godis...Däremot hittade jag en massa fördelar med att "sluta vara tjock". Man kan ju tycka att valet ska vara skitenkelt då...men, detta visar mig hur mycket maten handlar om känslor.


                                                  
                              


Så fort jag känner mig stabil igen, efter fredagens frossa, så ska jag dra ner på fettet.

 I majonäs är det 720 kalorier/100 gram, å jag som tycker att det piffar till både såser och dressing... 

Jag ska kolla efter boken du nämner Britt. Har ni goda recept på kalorisnälla såser och dressingar, så tar jag tacksamt emot dessa!!


Jag tror att jag håller på att bli förkyld, halsen krånglar. Hur är det med träning då? Funkar det om man inte svettas?

Man kanske kan göra som Sigge äta glass och träna samtidigt.


                                       



Idag kan jag mumla om min hälsa...

eller glädja mig över att jag lever






 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag kommer att dela med mig mina tanker om: bantning, motion, glädje, kost, motivation,kärlek och inspiration...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards