Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Senaste nytt!!

Av Berit Pettersson - 26 januari 2012 19:37

Mina fötter är läkta, vikten går neråt, å jag ska se över "dieten", och prova kläder.


Äntligen är mina fötter ok, jag har behandlat dom med aloevera och skavsårsplåster (det blev blåsor på tramptynorna).

Jag har lärt mig att skor behövs vid promenader inomhus  


Nu har jag gått ner drygt 5 kg, jag är jätteglad för det!!

Jag skrev tidigare att min syster hade växt ur sina kläder...jag menade att hon har krymt ur dom. Kläderna har blivit förstora för henne.  

Jag har bestämt mig för att för varje -5 kg, så ska jag prova kläder från "ganskasnartkassen" (de kläder som kändes lite för trånga för mig), så nu är det dags för provning, det är superkul med nya kläder!! När det minskar i den kassen ska jag fylla på den från "långtframsäcken" (de kläder som var för tok för små för mig).


Jag har ätit en blandning av GI och LCHF, dvs. GI med mer fett. Det har jag gjort avsiktligt, för att fett mättar och hjälper mot sötsug. Nu ska jag minska på fettet, och öka på grönsakerna, protein är ff grunden.



Kan

Vill

Vågar


         (så det så)  

 
 
Birgitta

Birgitta

27 januari 2012 10:16

Vad duktig du är...!!!
Klart du ska vara glad för det.

Det låter lite som LCHQ.... (isodieten är en lågkolhydratsdiet med hög kvalité (LCHQ) som ger mer energi, mindre sötsug och effektiv viktminskning.)
Jag har inte läst så mycket men det verkar rimmligt och vettigt....

Må så gott
// B

http://nyalivsstilen.wordpress.com

 
Britt

Britt

27 januari 2012 20:12

5 kg är ju jätte bra. Bra jobbat. Skönt att fötterna är läkta. Hur ofta? hur länge? hur långt? Vad är planen?

http://www.restenavmittliv.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

28 januari 2012 10:52

5 kg är toppenbra! Du är jätteduktig. Spännande att gå igenom de där klädpåsarna eftersom, det blir liksom en sporre. Ha en bra dag!

http://lifeinpink.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berit Pettersson - 19 februari 2012 09:15

    Det är 10 veckor och 5 dagar tills det bär av till Tailand...och min viktminskning står stilla   I går köpte jag en resväska, en jätteröd, hård, lätt (drygt 4 kg), stor (128 l), lättdragen (4 hjul)...det bara pirrade till i magen..jag fick ...

Av Berit Pettersson - 12 februari 2012 08:49

  Tack Britt för att du delade med dig till mig, jag behöver dela tankar och funderingar ibland för att komma på rätt spår igen. Jag krånglar till det emellanåt... Jag gjorde ett ambivalenskors idag. Spännande, de enda fördelar jag hittade med at...

Av Berit Pettersson - 11 februari 2012 08:12

                                                                                             Igår hade jag en skitdag, altt som handlade om mat gick åt skogen. Jag kände redan på förmiddagen att jag var fel ute, jag hade fuskat med frukost...

Av Berit Pettersson - 5 februari 2012 09:11


  Shit att jag inte har skrivit nåt på sista veckan           (riktigt så här mycke skäms jag inte)      Jag vill ju så gärna dela med mig om min "vikiga tresa", både för att insperera och få peppning.   Det som har hänt sen sist är...

Av Berit Pettersson - 28 januari 2012 09:53

                                               I min värld så trodde jag att gåbandet skulle bli min bästa vän...men icke...jag jobbar på det!!     I dag är en ny dag. Du får ut av den det du sätter in ...

Presentation

Jag kommer att dela med mig mina tanker om: bantning, motion, glädje, kost, motivation,kärlek och inspiration...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards