Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Jag behöver motivation!!!!

Av Berit Pettersson - 11 februari 2012 08:12

                              



                                                  
     


Igår hade jag en skitdag, altt som handlade om mat gick åt skogen. Jag kände redan på förmiddagen att jag var fel ute, jag hade fuskat med frukosten, hade dålig lunch med mig till jobbet, var på Mora Träsk utan middag... När jag åkte hem var tanken att jag skulle åka in på Citygross för att köpa något lättlagat...det slutade med mackor och choklad...  

Jag gick i säng med en superdålig känsla, och vaknade av att magen gjorde total protest.


Jag skulle vilja få tips och råd om enkel mat som tar kort tid att fixa, helst färdig. Hur tänker ni när ni känner att nu går det åt pipan?? Vad gör ni för att hålla i er motivation??


Om ca 12 veckor (4 maj) åker jag till Tailand!!   Jag skulle vilja gå ner mer i vikt tills dess.  Vilka råd har ni som kan vara bra för mig? Hur skulle ni tänka? Jag behöver er!!!! 



 Problem är inga stoppskyltar,

de är vägvisare!!



   
 
Britt

Britt

11 februari 2012 10:17

Å vad roligt att du har ett datum att se fram emot. När det gäller bra eller dåliga dager så är det bara att aceptera ibland blir det bara så. Jag åter kommer med mera efter att du har åkt hem, för nu kommer ni. / Britt

http://www.restenavmittliv.bloggplatsen.se

 
Britt

Britt

11 februari 2012 14:10

Ja nu har ni åkt tack för titten. Nu fortsätter jag där jag slutade. En sådan dag gör ingen undergång. Men när man tillåter sig att bara för det var skit i går så är det lika bara att det blir skit i dag. Det är då det är dags att dra i handbromsen. Det är de små sakerna som man ska ändra på till det bättre, Inte allt med en gång. Nu har du ju ett datum till resan, 5 kg till dess är väll nått att satsa på? allt över är bonus! Har man då 1 eller 2 skitdagar på en månad så går det ihop i alla fall.
När det gäller mat så såg jag att det finns en gi kokbok x anta måltider under 15 min med Ola Laurison. Grillad kyckling är ju snabbt. Med sallad, qunoa, fullkorns ris, mat vete. Ja det finns ju mycket att välja på. Räkor med det samma till som kycklingen. Omelett är också snabbt med rökt kalkon och rivan ost, snabbt och gott och mättande. Kolla in kokboken den kanske finns på bok rean.
Ha det gott och var rädd om dig. / Britt

http://www.restenavmittliv.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

13 februari 2012 10:28

Hej Syster Yster,
Motivation är svårt.
Ibland funkar det inte att vänta på att lusten ska falla på utan man måste bara göra. "Just do it"...!!! (lätt att säga, jag vet)
Då brukar man med hårt arbete kunna få fram lusten.

Jag tror att din nya sambo och bästa kompis, promenadbandet, är en av tårtbitarna som du borde fokusera på. Om inte "långt och länge" så "ofta och mycket"..!! :-)

För matdagbok så du ser vad du äter. Plus och minus - utgifter och inkomster. Se mitt inlägg från i går.....

Vi hörs
Kram

http://nyalivsstilen.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berit Pettersson - 19 februari 2012 09:15

    Det är 10 veckor och 5 dagar tills det bär av till Tailand...och min viktminskning står stilla   I går köpte jag en resväska, en jätteröd, hård, lätt (drygt 4 kg), stor (128 l), lättdragen (4 hjul)...det bara pirrade till i magen..jag fick ...

Av Berit Pettersson - 12 februari 2012 08:49

  Tack Britt för att du delade med dig till mig, jag behöver dela tankar och funderingar ibland för att komma på rätt spår igen. Jag krånglar till det emellanåt... Jag gjorde ett ambivalenskors idag. Spännande, de enda fördelar jag hittade med at...

Av Berit Pettersson - 5 februari 2012 09:11


  Shit att jag inte har skrivit nåt på sista veckan           (riktigt så här mycke skäms jag inte)      Jag vill ju så gärna dela med mig om min "vikiga tresa", både för att insperera och få peppning.   Det som har hänt sen sist är...

Av Berit Pettersson - 28 januari 2012 09:53

                                               I min värld så trodde jag att gåbandet skulle bli min bästa vän...men icke...jag jobbar på det!!     I dag är en ny dag. Du får ut av den det du sätter in ...

Av Berit Pettersson - 26 januari 2012 19:37

Mina fötter är läkta, vikten går neråt, å jag ska se över "dieten", och prova kläder.   Äntligen är mina fötter ok, jag har behandlat dom med aloevera och skavsårsplåster (det blev blåsor på tramptynorna). Jag har lärt mig att skor behövs vid p...

Presentation

Jag kommer att dela med mig mina tanker om: bantning, motion, glädje, kost, motivation,kärlek och inspiration...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards